نوشته شده توسط : موضوعات برتر


پیشرفت تکنولوژی و تکنولوژی زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده و نحوه دریافت اطلاعات و ابزارهای مورد نیاز آنها را تغییر داده است. عصر اطلاعات و دیجیتال باعث شده است که مردم دوست داشته باشند از اینترنت برای یافتن پاسخ سوالات خود استفاده کنند. همین عامل باعث شده تا نحوه ارائه محتوای آموزشی هم در اینترنت و هم در دنیای واقعی اهمیت پیدا کند. از سوی دیگر، از آنجایی که زندگی امروزی اجازه نمی دهد همه مردم برای مطالعه این محتوای آموزشی وقت بگذارند، محتوای صوتی وارد عرصه شد و این امکان را برای مردم فراهم کرد که همزمان مطالب را بخوانند و به آموزش مورد نظر خود دست یابند. یکی از مهمترین مزیت های محتوای صوتی آموزشی در مقایسه با محتوای متنی در حین انجام وظایف روزمره، تأثیر بیشتر صدا بر کاربران و مخاطبان و دسترسی آسان آن به آنها در زمان و مکان مورد نظر است. برای گوش دادن به محتوای آموزشی صوتی نیازی نیست ساعت ها در اینترنت جستجو کنید و زمان و هزینه صرف کنید. افراد فقط باید فایل صوتی آموزشی مورد نظر را در تلفن همراه خود یا هر پخش کننده صوتی ذخیره کنند و هر زمان که خواستند به آن گوش دهند.

مطالب آموزشی صوتی در اصل یک مطلب متنی است که توسط سخنران خوانده می شود و پس از ویرایش و افزودن برخی افکت ها در قالب یک فایل صوتی ارائه می شود. این فایل های آموزشی صوتی را می توان در وب سایت های مختلف دانلود و گوش داد.

دسته بندی مطالب صوتی آموزشی

از آنجایی که آموزش تا کنون معمولاً از طریق کتاب بوده و اخیراً پادکست ها به روش های مختلف و ناخودآگاه موضوع آموزش را مطرح کرده اند، می توان این محتوا را محتوای صوتی یکی از زیرمجموعه های رایج پادکست ها و کتاب های صوتی دانست. در واقع ماهیت تولید محتوای صوتی آموزشی، انجام آموزش های مختلف به صورت صوتی و در قالب فایل های ضبط شده است.

در مورد قدرت این نوع یادگیری می توان گفت که همه علوم را می توان از طریق صدا آموخت. گاهی ممکن است برخی از دوره ها نیاز به تصویر داشته باشند که در ادامه با ترکیب محتوای صوتی با تصاویر مربوطه، علاوه بر ترسیم مطالب، می توان مطالب مورد نظر را بهتر به مخاطب آموزش داد. این نوع محتوا علاوه بر علم آموزی، تأثیر بسزایی در رشد فرهنگ و رشد ذهن کودکان دارد و در فعالیت ها و مهارت های اجتماعی آنها نیز نقش بسزایی دارد.

آموزش شنیداری برای کودکان

یکی از کاربردهای محتوای صوتی گوینده رادیو  آموزشی سرگرم کردن کودکان است. نسل امروزی علاقه زیادی به بازی های رایانه ای  و بازی های گوشی های هوشمند دارند. تحقیقات انجام شده در مورد تأثیر بازی های رایانه ای بر رشد و سلامت روان کودکان نشان می دهد که صرف زمان زیاد برای بازی های رایانه ای و تلفن همراه می تواند بر رشد ذهنی و حتی جسمی کودکان تأثیر منفی بگذارد. از سوی دیگر، ادغام این نسل با فناوری روز، دوری آنها را از فضای مجازی و بازی های رایانه ای دشوار می کند. محتوای آموزشی صوتی می تواند جایگزین خوبی برای این موارد باشد. این بدان معناست که بدون ایجاد فاصله بین کودکان و فناوری، می توان آنها را با دنیای بهتری آشنا کرد که علاوه بر سرگرمی، آموزنده و مفید باشد و بر رشد ذهنی آنها تأثیر مثبت داشته باشد.

محتوای آموزشی صوتی برای کودکان شامل داستان، یادگیری زبان انگلیسی و قافیه، سرگرمی و غیره است. می تواند در فرم باشد هنگام ایجاد محتوای صوتی برای کودکان، مهمترین نکته متن و محتوای آن است. بچه ها در سنین پایین همه چیز را باور می کنند و بر آن تأثیر می گذارند. در نهایت، بهتر است هنگام ایجاد محتوای صوتی برای کودکان به همه جزئیات توجه کنید. این موضوع به ویژه در داستان های کودکان اهمیت دارد. یکی از تاثیرات مثبت داستان های صوتی کودکان این است که بچه ها قدرت ذهنی پیدا می کنند که باعث افزایش خلاقیت و تقویت هوش هیجانی کودکان می شود. این منجر به کسب مهارت‌ها و توانایی‌هایی می‌شود که منجر به شناخت و درک بهتر محیط و جامعه در آینده می‌شود. در نتیجه، محتوای صوتی آموزشی برای کودکان ممکن است یکی از بهترین اتفاقات امروز باشد. این به والدین کمک می کند نه تنها محتوایی را که فرزندانشان به آن دسترسی دارند کنترل کنند، بلکه آنها را دور نگه دارند. قسمت های مضر بازی های رایانه ای

آموزش صوتی برای بزرگسالان

محتوای آموزشی صوتی فقط مختص کودکان نیست بلکه تمامی سنین می توانند از آن بهره ببرند امروزه بسیاری از موسسات آموزشی (مدرسه ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و ...) از معلمان و اساتید استفاده می کنند و هدفشان بهبود یادگیری دروس و جذب دانش آموزان است. استفاده از محتوای صوتی آموزشی و کتاب های تصویری در اوقات فراغت و خارج از مدرسه، دانش آموزان به فایل های صوتی آموزشی مختلف مانند آموزش زبان، ریاضی، روانشناسی و علوم مختلف گوش می دهند و با استفاده از اوقات فراغت و دور شدن از فعالیت های کلاسی، از این یادگیری ها لذت می برند. از برنامه ها نیز می توان برای تقویت آنها استفاده کرد. دانش آنها افزایش می یابد

علاوه بر این گروه سنی، محتوای صوتی بسیار آموزنده و سرگرم کننده برای بزرگسالان (اعم از کارگران و بازنشستگان) تولید شده است. دنیای امروز با مشکلات و رویدادهای استرس زا بسیاری همراه است که باعث اضطراب می شود و باید مهارت های لازم را برای مقابله با آنها آموخت. بنابراین انواع محتوای صوتی آموزنده مانند آموزش مهارت های زندگی، مهارت های خودآگاهی، مهارت های تصمیم گیری، مهارت های مقابله ای، آموزش روابط موثر، مهارت های مدیریت استرس و سایر انواع آموزش ها ارائه می شود که برای همه افراد ضروری است. در زندگی. علاوه بر این، زنان خانه‌داری که بیشتر وقت خود را در خانه صرف دوری از زندگی روزمره و در عین حال یادگیری موضوعات جدید می‌کنند، می‌توانند از محتوای آموزشی صوتی برای مثال در زمینه‌های آشپزی، اقتصاد خانه، دامداری، روانشناسی کودک، موضوعات ویژه بانوان و غیره تبدیل می شوند

محتوای آموزشی صوتی برای مشاغل

دنیای تجارت امروز با سرعتی سریع در حال توسعه است. مدیران و صاحبان مشاغل دائماً به دنبال راه حل های مؤثری هستند که بتواند  گویندگی کتاب صوتی زهرا شیراحمدی مهارت های کارکنان خود را برای توسعه تجارت خود افزایش دهد. یکی از این راه حل ها ارائه محتوای آموزشی صوتی در حوزه فعالیت خود است. این روش برای کسب‌وکارهای جدید به خوبی کار می‌کند، اما برای کسب‌وکارهای مستقر کافی نیست. محصولات جدید مانند تبلیغات و تبلیغات تلویزیونی را معرفی کنید. علاوه بر این، بسیاری از مدیران موفق برای بهبود عملکرد شغلی کارکنان خود محتوای صوتی آموزشی تولید می کنند و راه های مختلفی برای موفقیت در کار به آنها آموزش می دهند. خلاقیت؛ استقامت استرس کاری نحوه مقابله با خستگی کار و غیره را آموزش می دهد. به کارمندان خود آموزش دهند.



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

متن آهنگ درد عشق معین زد

صدای خنده هات هنوز توی گوشمه بی تو مهتاب هرشب تو همون کوچم!♫!
هی هی چقده سنگ شده دلت بیا بگو که تو هم تنگ شده دلت!♫!
بیا که جوونی مث باد داره میره بجنب برگرد اسمت از یاد داره میره!♫!
بیا قبول گذشته هم به درک دورات تموم شد پیش ما هم بیا یه سر!♫!
درد عشقی کشیدم که مپرس احوالم بودنت یک سالو رفتنت چند سال است!♫!
خوش به حالت اگر شادی تو که اگر عشق دوباره به دلت جاری شد!♫!
خوش به حالت که مرا زود فراموش کردی که پس از دوریمان روزگارت سرد نیست!♫!
من ترکیدم از بس که دو عاشق دیدم من ترکیدمو با بغض گلو خندیدم!♫!
بعد تو این دل من با کسی همراه نشد چند باری به سرش زد ولی انگار نشد و!♫!
شکرش واسه من باقیه رفتی و این حالی که دادی به دلم عالیه!♫!
شاید اگر دائم بودی کنارم شنیدی اینو من به عشق دچارم!♫!

عاشق چندتا عکسیم که دارم ازت و فندک و لب و سیگارم!♫!
عاشق حلقه ای که تو بی پولی خریدمو خودمونیم چقدر پیزوری بود!♫!
بگو زندگی ادامه داره بذا بره بره پی کارش!♫!
بگو زندگی ادامه داره به مو میرسه اما نمیشه پاره!♫!
بگو زندگی ادامه داره بذا بره بره پی کارش!♫!
بگو زندگی ادامه داره به مو میرسه اما نمیشه پاره!♫!
من که تورو میپرستیدم حیف عجب دیدی دستی دستی درد داره نبودنتا!♫!
الان چند سالی هست که تو رو ندیدمتا !♫!
هی میخوام که شعرام اجتماعی باشه ولی کشش به سمت تو داره نت ها!♫!
من که از بچگی جین بوده تنم لش بودم همش دوست داشتم عروس کنمتو!♫!
تنم تو کنی کتو ولی دیدی که روزگار مشتی نی و بعد من چند دست چرخیدی!♫!
قلم اصرار میکنه شعرا اجتماعی باشه قلم عشق ناخلف به اجتماع میشا!♫!
بعد رفتنت دود شد سیگار اول رفیقای ناباب منو بیچاره کردن!♫!
به خودم گفتم ببین کارت کجا رسیده یهو بغلی گفت ببین پرش چه حالی میده!♫!

آهنگ جدید معین زد به نام درد عشق



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


شاید اولین سوال برای یک آرایش زیبا و طبیعی این باشد که چگونه کرم پودر مناسب با نوع پوستی که به خوبی روی آن می نشیند انتخاب کنیم؟ با همه طیف های مختلف رنگ کرم پودر و فرمول های موجود در بازار، انتخاب کرمی که نیازهای پوست شما را برآورده می کند می تواند یک چالش واقعی باشد.

کرم پودر یکی از موارد بسیار مهم است، نقش مهمی در ایجاد چهره ای رویایی و بی عیب و نقص دارد، انتخاب نوع نامناسب آن می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید کرم پودر با کمی تحقیق نوع پوست خود را بشناسید. اگر به دنبال چهره ای طبیعی و زیبا هستید، اولین قدم انتخاب کرم پودر مناسب است. با ما همراه باشید تا نکات مفیدی را برای مقابله با این مشکل به شما ارائه دهیم.

6 روش مهم برای انتخاب کرم پودر مناسب

هدف از فونداسیون این است که پوست صاف و یکدست به نظر برسد و به خوبی روی صورت بنشیند بدون اینکه حالتی شبیه به کیک داشته باشد. محصولات زیبایی طبیعی زیر را در نظر بگیرید.

1) نوع پوست خود را بشناسید

تعیین نوع پوست شما شاید مهمترین قدم برای کمک به انتخاب فرمول کرم پودری باشد که خریداری می کنید. برای انتخاب یک کرم پودر خوب ابتدا باید نیازها و نیازهای پوست خود را بشناسید.

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید باید از پودر پنکیک یا کرم پودر مایع بدون روغن استفاده کنید. این محصولات حاوی پودرهای جاذب روغن هستند که پوست شما را صاف می کنند. پودرهای حاوی مواد معدنی برای پوست های چرب عالی هستند، زیرا ذرات خشک آن رطوبت اضافی را جذب کرده و از براق شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

بدن خشک

اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از کرم پودر یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید. کرم پودر دارای بافت کرمی است که پوست را نرم کرده و پوشش می دهد.

پوست مختلط

اگر یک قسمت پوست شما چرب و قسمت دیگر آن خشک است، باید بدانید که نوع پوست شما مختلط است و متاسفانه در هر دو نوع پوست با مشکل مواجه هستید. در این موارد بهتر است از دو شیر خشک (برای پوست های خشک و چرب) استفاده شود و از شیرخشک های حاوی روغن یا نرم کننده (روغن گیاهی، پارافین، کره شی، کاکائو، وازلین و اسیدها) استفاده نشود. .ولی.

پل باهوش است

در انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست های حساس و مستعد آکنه باید بسیار دقت کنید. بهتر است از استفاده از محصولاتی با ترکیبات خاص مانند الکل، عطر، اسانس ها و رایحه هایی که پوست را تحریک می کنند خودداری کنید. همچنین از محصولات حاوی پارافین و روغن‌های نفتی مانند گلیسیرین، وازلین و پودر تالک اجتناب کنید.

2) رنگ کرم را با رنگ پوست هماهنگ کنید

چگونه زیرسازی مناسب برای رنگ پوست خود انتخاب کنیم؟ بهترین راه برای اینکه بفهمید رنگ کرم پودر به پوست شما می آید یا نه این است که آن را روی گردن یا خط فک خود آزمایش کنید. سایه مناسب کرم پودر کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت دارد و رنگ پریده یا بی روح به نظر نمی رسد.

اگر بعد از استفاده از کرم پودر پوست شما سفید یا گچی می شود، باید بدانید که در انتخاب کرم پودر اشتباه کرده اید. سعی کنید از کرم پودر دو رنگ استفاده کنید، یکی برای زمستان و یکی برای تابستان، زیرا رنگ پوست در طول سال و در قسمت های مختلف صورت تغییر می کند، بنابراین از ترکیب این دو سایه مختلف نترسید. اگر در انتخاب رنگ کرم زیرسازی مردد هستید، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید زیرا رنگ‌های روشن‌تر اغلب مصنوعی و گچی به نظر می‌رسند.

3) تعیین رنگ پس زمینه یا ته رنگ پوست

وقتی به پوست بدون آرایش نگاه می کنید، به طلایی (زرد) یا روشن (صورتی) توجه کنید. اگر پوست شما زرد طلایی است، به احتمال زیاد ته رنگ آن گرم است و اگر روشن باشد احتمالا ته رنگ سرد است. اگر رنگ پوست شما ترکیبی از این دو رنگ است، ته رنگ خنثی است.

راه دیگر برای تشخیص نوع اندرتون رنگ رگ ها است. اگر رنگ رگ‌ها آبی یا بنفش باشد، رنگ پوست سرد و اگر رگ‌ها مایل به سبز باشد، رنگ پوست گرم است. پس از تعیین نوع سایه، نوبت به انتخاب کرم پودر مناسب می رسد. هنگامی که رنگ پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر مناسب آسان تر خواهد بود. اکثر کرم پودرهای موجود در بازار دارای برچسب اندرتون گرم یا سرد هستند.

4) انتخاب ظاهر نهایی کرم پودر

اگر می خواهید برای اولین بار از کرم پودر استفاده کنید، ممکن است مفهوم ظاهر نهایی کمی برای شما غریبه به نظر برسد. حتی کسانی که برای مدت طولانی از فونداسیون استفاده می کنند ممکن است در انتخاب ظاهر نهایی دچار سردرگمی شوند. در واقع ظاهر نهایی میزان درخشندگی یا مات بودن کرم پودر روی پوست است.

پودرها بر اساس پوشش خود به چهار دسته کلی تقسیم می شوند: آرایش مرطوب، آرایش مات، آرایش نیمه مات و آرایش براق که هر کدام در نوع خود خیره کننده به نظر می رسند. با این حال، انتخاب مناسب برای شما به سلیقه شما و البته نوع پوست شما بستگی دارد.

استفاده از روکش براق و براق

اگر از کرم هایی با پودر براق کننده استفاده می کنید، فراموش نکنید که بقیه آرایش شما باید بسیار ظریف باشد. از سایه چشم مات و رژ لب مات استفاده کنید، در غیر این صورت صورت شما بیش از حد براق می شود و چرب به نظر می رسد و پوست شما بیش از حد چرب می شود.

از روکش مات استفاده کنید

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، بهتر است رنگ پوست را مات انتخاب کنید. کرم پودر ظریفی که منافذ پوست را می بندد و ظاهری بی عیب و نقص به پوست شما می بخشد. علاوه بر این، اگر به درستی از آن استفاده کنید، پوستی نرم و صاف به طور طبیعی و بدون سنگینی روی صورت خود خواهید داشت.

5) قبل از خرید آرد را بررسی کنید

فراموش نکنید که قبل از خرید کرم پودر را امتحان کنید. سعی نکنید کرم پودر را روی دستان خود بزنید زیرا تفاوت زیادی در رنگ پوست صورت و دست ها وجود دارد. بهتر است از پوست گردن یا فک کمک بگیرید. رنگ پوست دست ها به رنگ پوست صورت نزدیک نیست. چند رنگ را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیک است و از چند دست روی استخوان فک استفاده کنید تا طبیعی ترین رنگ آنها را بخرید.

۶) مشورت با مشاور محصولات آرایشی و بهداشتی را فراموش نکنید

برای خرید کرم پودر به یک فروشگاه بزرگ لوازم آرایشی مراجعه کنید. ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، اما به توصیه ما اعتماد کنید. به طور کلی در این فروشگاه ها افراد حرفه ای وجود دارند که شما را در انتخاب محصول مناسب یاری می کنند. اکثر برندها تستر دارند. می توانید چند روز آن را در آینه با نورهای مختلف تست کنید. همچنین ببینید انعکاس رنگ کرم پودر در تصویر چگونه به شما نشان می دهد.

خوب، حالا که می دانید چگونه کرم پودر مناسب را انتخاب کنید. در استفاده از کرم پودر باید به چند نکته مهم دیگر توجه داشت.

خود را به ابزار مناسب مجهز کنید! هنگام استفاده از کرم پودر، از اسفنج یا برس های گرد برای کرم پودر آرایشی (با کیفیت بالا) استفاده کنید تا کرم به نرمی و یکنواختی روی صورت پخش شود.

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، راز داشتن پوستی صاف در طول روز استفاده از مرطوب کننده و پرایمر قبل از استفاده از پودر است.

استفاده بیش از حد از فونداسیون اشتباه بزرگی است. کرم پودر را به صورت پراکنده و پخش شده در قسمت هایی از پوست که نیاز به صاف شدن دارند بمالید. هر چه کرم پودر کمتر و نازک تر استفاده شود، پوست شما طبیعی تر به نظر می رسد.

اگر می خواهید پوستتان درخشش ظریفی داشته باشد، پس از اتمام آرایش، یک اسپری سفت کننده روی صورت خود بپاشید. فراموش نکنید که با این کار پوستی کاملا طبیعی و آبرسان خواهید داشت.

استفاده از پودرهای تنظیم کننده برای پاک کردن آرایش اضافی را فراموش نکنید. در عوض از کاغذهای مخصوصی استفاده کنید که چربی پوست را جذب می کند. این محصولات آرایش و چربی اضافی پوست شما را پاک می کنند.

برای کسانی که تازه کار کرم پودر می کنند و نمی دانند چگونه آن را به درستی استفاده کنند، ضد آفتاب رنگی (به دلیل سهولت استفاده) راه حل خوبی است.

مشاهده ادامه: https://moorashin.com



:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


به گفته کارگردان، پدر گواردیولا مردی است که راه بازگشت به خانواده اش را می داند. او یک بازیگر سابق بود و در زندگی اش اشتباهاتی داشت.

به گزارش نجوم خبر، اسامی بازیکنان پدر گواردیولا به شرح زیر است:

آرش عادل پرور، امیرمهدی جوله، پریوش تجاری، حمید فرخ نژاد، ستاره اسکندری، شادی مختاری، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، مهدی سلطانی، مهران غفوریان، مهران مدیری، نرگس محمدی، هنگامه خم‌رضا خحمسه‌ای علیمردانی، مسعود شریف، سهیل قصیدی، النا حیدری، محمدرضا هاشمی و جانان نعمت الله.

خلاصه داستان پدر گواردیولا به شرح زیر است:

پدر گواردیولا داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که رابطه‌شان بر اثر تصادف و سرنوشتی که او را در مسیری متفاوت قرار داد تغییر کرد.

بیانیه کارگردان درباره سانسور و زمان پخش:

نعمت الله درباره بازبینی و اصلاحات سریالش توضیح داد: با این حال بازبینی ها و اصلاحاتی در زمان پخش وجود دارد، اما آنچه در این جلسات مطرح شد، مسائل ریشه ای نیست. چیزهایی مثل سیگار و... از این جلسات نتیجه خوبی گرفته ام. باید منتظر ماند و دید در پایان چه نکاتی مطرح خواهد شد. ما حدود شش قسمت را به ساترا داده بودیم و اعضای شورا آن قسمت ها را به طور کامل دیده بودند و همانطور که گفتم برنامه کار را طبق برنامه دیده بودند. برخی از این چیزها قابل قبول است، برخی نه! در هر صورت هرکسی با هر اثری سلیقه و نتیجه گیری خاص خود را دارد اما در مجموع به داستان عجیبی برخورد نکردیم.

او حتی بعد از دو سریال توضیح داد که از نوشتن فیلمنامه بیشتر لذت می‌برد و گفت: «من همیشه به نوشتن علاقه دارم و تا زمانی که احساس نکنم چیزی باید انجام شود، خلق نمی‌کنم. اگر کارگردان مورد علاقه ام را در نظر بگیرم. برای فیلمنامه ای که نوشتم، مطمئناً این کار را می کنم. من هرگز به ساختن با دو دست گیر نداده ام. «پدر گواردیولا» بیش از هرکسی برنده شد، به نظرم این کار موفق خواهد بود، البته باید منتظر باشیم تا مردم قطعه را ببینند تا نظرشان را بدانند./ 19 جولای 1402

زمان پخش در شبکه نمایش خانگی:

نیمه دوم ژوئیه 1402

پدر گواردیولا یک سریال نمایش خانگی در ژانر خانوادگی، درام و اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی محسن حیدری در سال 1400 است. همچنین سریال پدر گواردیولا اولین سریال سعید نعمت الله برای شبکه نمایش خانگی است. نام این سریال با خوانندگی آرش و مسیح عدل پرور است. به گفته جواد نوروزبیگی تهیه کننده اصلی، تولید پدر گواردیولا از آذر 1400 آغاز و فیلمبرداری آن در تیرماه 1401 به پایان رسید. به گزارش ایسنا، اظهارات بازیگر اصلی فیلم، حمید فرخ نژاد، برای دریافت پروانه پخش با مشکل مواجه می شود!

به گفته کارگردان، پدر گواردیولا درباره مردی است که راه بازگشت به خانواده اش را پیدا می کند. او بازیکن سابق فوتبال بود و در زندگی اشتباهاتی داشت. خطوط داستانی من همیشه روشن است و قرار نیست تکرار کنم که همه چیز به خانواده ختم می شود.

مطالعه مقاله کامل:  https://tmk.ir/series/102026



:: بازدید از این مطلب : 7490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


غذای جمار یکی از غذاهای پرطرفدار و سنتی کشور ماست و تقریبا همه طرفدار نگین هستند، همانطور که می دانید نارگیل انواعی دارد اما مواد اصلی آن گوشت، گوجه فرنگی و پیاز است. اما در شهرهای مختلف قیمه کمی متفاوت است و از نظر پخت و پز با هم متفاوت هستند، تقریبا اکثر خانم ها طرز بریدن سیب زمینی را بلدند و این قیمه را برای میهمانی ها و مهمانی ها تهیه می کنند. همه آن را دوست دارند.

همانطور که گفتیم شهرهای مختلف بر اساس ذائقه مردمی که در آن شهر زندگی می کنند کره درست می کنند. اما در این مقاله طرز تهیه قیمه نثار را که مخصوص شهر زیبای قزوین است به شما آموزش می دهم، بدون شک اگر یک بار این غذا را درست کنید مهمان همیشگی آن خواهید شد. برای لذیذ قیمه نثار به موادی مانند گوشت، گوشت بره یا گاو، خلال بادام، خلال پسته، پوست پرتقال و خلال زرشک نیاز دارید و می توانید این مواد را با تزیین برنج مخلوط کرده و طرح دلخواه خود را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه قایم نثار 6 نفره

بره خورش 30 عدد یا 500 گرم

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

2 عدد پیاز متوسط

6 فنجان برنج

خلال بادام 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری پسته خرد شده

رنده پوست پرتقال 1 قاشق غذاخوری

زرشک ۲ قاشق غذاخوری

گلاب 1 قاشق غذاخوری

یک قاشق غذاخوری زعفران آب شده

قمارباز 1 قاشق غذاخوری

هل، دارچین، زعفران، فلفل سیاه و نمک در حد اعتدال

روغن یا کره به اندازه کافی

مراحل طرز تهیه خورش قیمه قیمه نثار قزوین

در این قسمت با ما همراه باشید تا با طرز تهیه آش قیمه نثار قزوینی آشنا شوید

مرحله 1 - پیاز را خرد کنید.

ابتدا پیاز را خوب بشویید سپس پوست بگیرید و به طور مساوی برش دهید.

مرحله 2: پیاز را سرخ کنید

وقتی پیاز خرد شد و کامل پخت، در تابه ای روی گاز مقداری روغن بریزید و زیر آن چراغ بگذارید، پس از داغ شدن کامل روغن، پیاز نثار را داخل تابه بریزید و مرتب هم بزنید. پیاز را نسوخته و کاملا طلایی کنید.

مرحله سوم: گوشت را به پیاز سرخ شده اضافه کنید

مرحله بعدی برش تکه های گوشت چرخ کرده است

گوشت تفت داده شده و ادویه جات از جمله دارچین، زردچوبه و فلفل را اضافه کنید.

بعد از پختن خورش هل را از روی دندان هایتان جدا کنید تا به شما نچسبد.

مرحله ششم زمان می دهیم تا خورش با روغن بپزد

بعد از اضافه کردن ادویه ها، نصف قابلمه آب جوش اضافه کنید تا روی گوشت را بگیرد و بعد از پخت درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید ظرف به آرامی و با شعله کم بپزد.

مرحله هفتم: برش ها را آماده کنید

تکه های پسته را از قبل کمی خیس کرده و با تکه های بادام آغشته کرده و آبکش کرده اند، به همین ترتیب در تابه زرشک سرخ می کنیم و به جای کره به تابه کره اضافه می کنیم.

پوست پرتقال را در یک سطل آب با فشار بجوشانید. این کار را دو بار انجام دهید تا تلخی لیمو از بین برود. هویج ها را پوست بگیرید، آب آن را بگیرید و آب آن را بگیرید. مقداری از این مواد را برای تزئین برنجی که بعداً نیاز داریم ذخیره کنید.

سطح هشتم: غذای قیمه نثار.

برنج را که از قبل خیس کرده اید به روش آبکش یا درب آماده کنید البته توصیه می شود روی برنج را بپوشانید و مقداری گلاب داخل برنج بریزید که بسیار خوش طعم می شود.

وقتی آش شما آماده شد و آماده خوردن شد، کمی نمک و زعفران اضافه کنید که طعم و رنگ خورش کامل می شود.

قیمه ️نثار

نیمی از برنج پخته شده را داخل قابلمه بریزید و خورش آماده شده را روی آن بریزید و دوباره برنج و یک لایه دیگر خورش بریزید. در آخر برنج را با آب زعفران مخلوط کرده و روی خورش بریزید. می توانید تکه های آماده شده را با برنج مخلوط کنید و این مخلوط را روی آخرین لایه برنج بریزید تا ظرف زیبا و خوش طعم شود.

ماخذ مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-قیمه-نثار-مجلسی/



:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


وقتی هوا سرد می شود اولین نیاز داشتن محیطی گرم است. محیطی که سرما را از بدن دفع می کند و گرمای مطبوعی ایجاد می کند. از قدیمی ترین و پرطرفدارترین بخاری ها می توان به بخاری های گازی اشاره کرد که در مدل های متنوعی تولید و به فروش می رسند. اما سوال اینجاست که کدام بخاری گازی برای شما مناسب است؟ متأسفانه یکی از معایب بخاری های گازی با وجود پرطرفدار بودن آنها، مرگ نور در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی است. مرگ بر اثر خفگی در اثر نشت گاز در محیط، کاهش اکسیژن جو و خفگی افرادی که به خواب ابدی فرو می روند یا به دلیل کمبود اکسیژن احساس بی حالی می کنند.

خوشبختانه تولید بخاری های ایمنی که در حال حاضر موجود است به کاهش درصد چنین حوادث فاجعه باری کمک کرده است. البته به شرطی که شما به عنوان کاربر بخاری گازی نکات ایمنی دیگری مانند چک کردن شیر گاز، چک کردن دودکش و مسدود بودن آن، بررسی صحیح نصب بخاری و بررسی صحیح نصب بخاری داشته باشید. . از یکپارچگی لوله ها و لوله های گاز، طول و کیفیت استاندارد شیلنگ و همچنین اتصال لوله گاز به بخاری و نصب ایمن آن باید اطمینان حاصل شود. در این شرایط دیگر باید خیالتان راحت باشد که با یک بخاری مناسب و بی نقص فصل سرما را به خوبی سپری خواهید کرد.

فرمول تعیین اندازه بخاری

در انتخاب یک بخاری گازی مطمئن تمام دقت و توجه خود را به کار ببرید. زیرا برای شما و اطرافیانتان موضوع مرگ و زندگی است. پس اصلا آن را ساده نگیرید. اما بهترین بخاری گازی یعنی چه نوع بخاری؟ صرف نظر از ایمنی، بخاری باید اندازه ای داشته باشد که با دمای محیط سازگار باشد. قدرت بخاری های گازی بر حسب کیلو کالری در ساعت و میزان گرمایش بر حسب متر مکعب اندازه گیری می شود. برای یافتن بهترین اندازه بخاری برای منطقه ای که در نظر دارید، از این فرمول پیروی کنید. فرمول محاسبه ظرفیت حرارتی به شرح زیر است. متراژ مربع ضرب در 3 برابر است با توان گرمایش تقسیم بر 24. اگر این دو عدد مساوی یا نزدیک به هم باشند بخاری انتخابی شما برای محیط مورد نظر مناسب است.

بعد از اینکه بخاری گازی سایز مناسب را پیدا کردید، قدم بعدی انتخاب مناسب و استاندارد است که در مرحله اول باید دارای برچسب رده انرژی باشد. این سوال بسیار مهم است. بخاری های گازی در حال حاضر در بازار عموماً دارای رتبه بندی انرژی از C تا D و در نهایت E، F و G هستند و معمولاً تا 30٪ اتلاف انرژی دارند. بهتر است بدانید رده بالاتر در برچسب انرژی و مطابقت آن با استانداردهای زیست محیطی انتخاب معقول و بهتری خواهد بود.

ایمنی، استانداردها و خدمات پس از فروش

به طور کلی هر چه سایز بخاری گازی بیشتر باشد و طرح ها و رنگ های خاص تری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. هر چه بخاری بزرگتر باشد به این دلیل است که باید گرمای بیشتری تولید کند، بنابراین ضخامت فلز و رنگ بیشتری دارد و بنابراین هزینه بیشتری دارد. اما در هنگام انتخاب بخاری گازی به شما توصیه می کنیم قبل از ایمنی، خدمات عادی و پس از فروش، برند بخاری، زیبایی، شکل و ظاهر آن را بررسی کنید. هزینه ای که برای یک بخاری گازی می پردازید معقول تر از هزینه غیرقابل جبران است که هیچ راهی برای پشیمانی، بازگشت و جبران نمی گذارد.

به توصیه های ایمنی توجه کنید

قدم بعدی در انتخاب بخاری گازی توجه به نکات ایمنی در آن است. یک سیستم ترموکوپل برای قطع خودکار جریان گاز در صورت سوختن تصادفی شعله بخاری، سیستم OxyPilot (ODS) که برای نظارت بر محتوای اکسیژن محیط برای حفظ ایمنی بخاری و کاهش محتوای اکسیژن استفاده می شود. در محیط زیست. کمتر از حد مجاز، جریان گاز به طور کامل قطع می شود و رگولاتوری که وظیفه تنظیم فشار گاز ورودی به بخاری را بر عهده دارد، خاموش می شود، به طوری که وقتی فشار ورودی با جریان گاز تغییر می کند، فشار خروجی را در حد معینی ثابت نگه می دارد. دامنه؛ این یکی از نکات ایمنی مهمی است که در انتخاب بخاری گازی باید به آن توجه کنید.

فراموش نکنید که اکثر اجاق گازها بر اساس سیستم گاز شهری تولید و تنظیم می شوند و اگر می خواهید از گاز مایع یعنی کپسول استفاده کنید، باید سیستم سوخت را تغییر دهید. تغییرات باید توسط پرسنل مجرب انجام شود. همچنین برای اتصال اجاق گاز LPG به گاز شهری باید سیستم سوخت آن را تعویض کنید که این کار شما نیست و بهتر است از فردی با تجربه و توانمند در این زمینه کمک بگیرید. .

اطلاعات بیشتر: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی



:: بازدید از این مطلب : 18704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

بیوگرافی فرداد فرحزاد مجری و همسرش را به همراه سوابق هنری و پیج اینستاگرام اش را در ادامه در این قسمت از مجله جوان ایرانی مشاهده کنید.

بیوگرافی فرداد فرحزاد
آقای فرزاد فرحزاد در سال ۱۳۶۵ در دوازدهمین روز از فروردین ماه در شهر بندر انزلی دیده به جهان گشوده است ولی سالهاست که به عنوان مجری فعالیت می‌کند.

بیوگرافی فرداد فرحزاد مجری و همسرش

زندگی شخصی
وی دوران دانش آموزی خود را در شهر بندر انزلی طی کرد و توانست نخستین بار فعالیت هنری خود را در زمینه روزنامه نگاری و تهیه نشریه به نام طرح نو آغاز کند .

 

و بعد از اتمام تحصیلات ۸ به کشور دبی مهاجرت می کند به فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت عجمان در دبی بوده است.

آغاز فعالیت هنری
فرزاد فعالیتش را در زمینه برنامه‌های ساخت مستند و آگاهی های تجاری برای رسانه‌های دوبی و آمریکایی آغاز کرد و توانست به سرعت در این زمینه موفق شود و بعد از آن در چندین برنامه علمی حضور یافت و دیری نگذشت از طرف شبکه بی‌بی‌سی فارس از وی درخواست همکاری کردند و به عنوان گزارشگر در این شبکه مشغول به خدمت می باشد

استعفا از بی بی سی
او تا تاریخ 26 مرداد 1397 با بی بی سی کار کرد ، سپس استعفا داد. او خبر استعفایش را در توئیتر خود عنوان کرد.

وی پس از استعفا از بی بی سی مجری یک شبکه اینترنشال شدجوان ایرانی (irjavan.com)

 

شایعه ارتباط با حاج آقا فرحزاد کارشناس برنامه سمت خدا
فضای مجازی خبری منتشر شده بود که ایشان با آقای فرحزاد کارشناس برنامه سمت خدا نسبت فامیلی دارد که این شایعات کذب محض بوده است

حاج آقا فرحزاد متولد سمنان است و فرداد فرحزاد متولد انزلی و مشخصا این مطالب شایعه و کذب است

 

https://irjavan.com/%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d9%81%d8%b1%d8%ad%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%ac%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d9%87%d9%85%d8%b3%d8%b1%d8%b4/



:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


آدم ها با ویژگی هایشان شناخته می شوند و هیچ دو نفری ویژگی های یکسانی ندارند. این ویژگی ها به طور مستقیم رفتار انسان را در مواجهه با مشکلات مختلف منعکس می کند. از جمله مهمترین مسائل، مسائل اقتصادی است. در آن زمان، افراد با سواد مالی با بحران مالی به بهترین شکل کنار می آیند. با توجه به اهمیت این موضوعات در دنیای تجارت، در این مقاله به بررسی ویژگی های افراد باهوش مالی می پردازیم.

8 ویژگی افراد باهوش مالی

هوش مالی به نحوه تفکر و احساس افراد در مورد مشکلات مالی و نحوه واکنش آنها به موقعیت های موجود مربوط می شود. دستیابی به هوش مالی نیازمند قابلیت های کلیدی است که در زیر توضیح داده شده است.

آنها برای هر روز برنامه ها و استراتژی های خاصی دارند

آنها اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت دارند

آنها همیشه مشاوره مالی متخصص  آیتم ساز رادیو  دریافت می کنند.

آنها اطلاعات خود را در مورد استراتژی های جدید درآمدزایی به روز می کنند.

هزینه ها و بدهی های اضافی را تا حد امکان کاهش می دهند 

از ارتباط و روابط با مدیران باهوش و موثر مالی غافل نمی شوند.

آنها همیشه حداقل 10 درصد از درآمد خود را برای پس انداز کنار می گذارند.

آنها پول خود را به صورت برنامه ریزی شده خرج می کنند.

آنها یک برنامه روزانه و یک استراتژی مالی مشخص دارند.

داشتن برنامه و دانش مالی کودکان زهرا شیراحمدی  مشخص که یکی از 8 ویژگی افراد با هوش مالی است، کنترل امور مالی را آسان می کند. افراد با هوش مالی برنامه ها و استراتژی های خود را مدیریت می کنند و بر اساس آن عمل می کنند.

آنها اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت دارند

تعیین اهداف عاملی است که به شما کمک می کند تا برنامه ها و استراتژی های خود را نه تنها در زمینه مالی، بلکه در همه امور محقق کنید. در واقع، تعیین اهداف به شما انگیزه می دهد تا برنامه های خود را برای رسیدن به آنها عملی کنید. این اهداف می توانند بلند مدت یا کوتاه مدت باشند.

آنها اغلب به دنبال مشاوره مالی از کارشناسان هستند

نزدیک شدن به یک فرد حرفه ای و با تجربه در همه زمینه ها رویکرد مفیدی است و باعث موفقیت افراد می شود. در بخش مالی هم همینطور است، یعنی موفقیت شما در گرو مشورت با متخصصان حوزه کاری آنها، افراد باهوش در بخش مالی، به دلیل تجربه بسیار زیادشان است. آنها همیشه از مشورت با چنین افرادی غافل می شوند.

آنها اطلاعات خود را در مورد استراتژی های جدید درآمد به روز می کنند

با توجه به تغییرات شدید اقتصاد و افزایش و کاهش شدید قیمت ها، سرمایه گذاری یک تجارت پر ریسک است و افراد بدون هوش مالی نمی توانند سرمایه گذاری موفقی داشته باشند. زیرا با توجه به آنچه در مورد نوسانات شدید اقتصادی گفتیم، سرمایه گذاران باید با به روز رسانی اطلاعات خود، راه درست سرمایه گذاری را انتخاب کنند.

هزینه ها و بدهی های اضافی را تا حد امکان کاهش می دهند

هزینه ها و خریدهای اضافی که افراد را مجبور به قرض گرفتن از دیگران می کند، جلوه ای از عدم هوش مالی فرد است. بنابراین فردی با هوش مالی تا حد امکان از بدهی اجتناب می کند، زیرا بدهکاری مانع از سرمایه گذاری می شود و در بلندمدت بر ثروت افراد تأثیر می گذارد. همچنین افراد دارای هوش مالی از سود حاصل از سرمایه گذاری برای پرداخت بدهی های خود استفاده می کنند.

آنها در تعامل و برقراری روابط با مدیران موفق و با هوش مالی کوتاهی نمی کنند

افراد موفق افرادی هستند که زندگی و رفتار خود را بر اساس افراد موفق قبلی الگوبرداری می کنند و همیشه با آنها در ارتباط هستند. در نتیجه این تبادل مداوم، آنها اطلاعاتی را به دست می آورند که در غیر این صورت هرگز نمی توانستند داشته باشند. ترک عادت های بد و پیروی از نشانه های افراد موفق باعث موفقیت بیشتر می شود.

آنها همیشه حداقل 10 درصد از درآمد خود را به عنوان پس انداز کنار می گذارند

افراد باهوش مالی هرگز تمام درآمد خود را خرج نمی کنند، اما حداقل 10 درصد را برای پس انداز کنار می گذارند. این افراد زمانی از این حساب پس انداز استفاده می کنند که شرایط سرمایه گذاری مناسب باشد.

عمدا پول خرج می کنند

افراد باهوش مالی شرایط همه خریدهای خود را در نظر می گیرند و در صورت نیاز به سرمایه گذاری، خرید را متوقف می کنند. این افراد به خوبی می‌دانند که هزینه‌های کم ممکن است در زمان خرید زیاد به نظر نرسد، اما اگر این هزینه‌های کم افزایش پیدا کند، ممکن است در درازمدت دچار مشکل شوند. به همین دلیل همیشه طبق برنامه عمل می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 4266
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


همانطور که اولین دندان ها شروع به رشد می کنند، چکاپ های منظم دندان بخش مهمی از سلامت دهان و دندان است. علیرغم اهمیت آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان از سنین پایین، بسیاری از کودکان تا زمانی که دچار پوسیدگی دندان نشوند نمی دانند که به دندانپزشک مراجعه کنند. این باعث ایجاد ترس و ناراحتی از دندان درآوردن در کودک می شود. با انتخاب دندانپزشک مناسب می توانید تجربه متفاوتی را برای کودک خود رقم بزنید و با برقراری عادات بهداشتی دهان و دندان سلامت او را در طول زندگی تضمین کنید. برخی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب را بررسی می کنیم.

ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب:

هنگام انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب، به دنبال متخصصی باشید که بتواند تجربه مفید و بدون استرس را برای کودک شما فراهم کند. متخصصی را پیدا کنید که در درمان اوایل کودکی تا نوجوانی تخصص دارد. ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب عبارتند از:

استقبال خوب:

رفتن به دندانپزشک هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان ترسناک است. شخصیت خونگرم و صمیمی یکی از ویژگی های دندانپزشک کودکان خوب است که برای از بین بردن ترس در کودکان ضروری است. برای عادت کردن به محیط دندانپزشکی، چند روز قبل با کودک خود ملاقات کنید تا او احساس راحتی و آرامش کند.

آیا نیاز به معاینه دندانپزشکی خاصی دارید؟

مثبت فکر کن:

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، کودکان باید دو بار در روز از زمان رویش اولین دندان ها مسواک بزنند. نشان دادن اهمیت مراقبت از دهان و دندان و ایجاد نگرش مثبت نسبت به دندان های سالم از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است. رابطه دندانپزشک با کودک را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

صبر:

نشستن آرام زیر دندانپزشک برای کودکان دشوار است. بنابراین صبر و شکیبایی با کودکان یکی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است. شما به دندانپزشکی نیاز دارید که نه تنها متخصص و با تجربه باشد، بلکه در مقابله با اضطراب و ترس کودک نیز مهارت داشته باشد.

استفاده از روش های مختلف بیهوشی:

برای القای بیهوشی در کودکان از روش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام بسته به سن کودک، نوع درمان و همکاری کودک قابل اجرا هستند. در کودکانی که به خوبی با دندانپزشک همکاری می کنند و از اقدامات دندانپزشکی نمی ترسند، از بی حسی شکمی استفاده می شود. در کودکانی که ترس زیادی از دندانپزشکی دارند، با دندانپزشک همکاری نمی کنند، مدت درمان بیش از حد تحمل آنهاست یا بیمار نیازهای خاصی دارد، روش های آرام بخشی مانند گاز خنده یا بیهوشی عمومی توصیه می شود. استفاده از گاز سر کودک را بیدار نگه می دارد اما توانایی ایجاد اختلال در کار دندانپزشک را ندارد. از مطب دندانپزشکی کودکان در مورد امکان استفاده از این روش ها برای کودک خود سوال کنید.

خنده دار:

داشتن حس شوخ طبعی در برخورد با کودکان مهم است. لذت بردن از تجربه معاینه دندان کودکان یکی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است. دندانپزشکی که بتواند با صورتش چیزهای خنده داری بگوید و در عین حال خنده دار رفتار کند و در عین حال مسواک زدن را به او آموزش دهد، دارایی ارزشمندی است.

فكر كردن:

داشتن یک تجربه منفی در یک محیط درمانی، هر کسی را از دندانپزشک متنفر می کند. برخی از کودکان نیازهای خاصی دارند که نیازمند درک و همکاری بیشتر تیم درمان است. به عنوان مثال، برخی از کودکان نمی توانند راه بروند و از ویلچر یا عصا استفاده کنند. همکاری و رفاقت تیم درمان با نیازهای کودک و تغییرات لازم برای انطباق محیط با شرایط درمان از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است.

خلاقیت:

یک دندانپزشک اطفال خوب همیشه به فکر راه‌های جدید و خلاقانه برای آرام کردن کودک است. یک دندانپزشک خلاق به احساسات کودک توجه می کند و تلاش می کند تا بر اساس آن تجربه ای مولد و لذت بخش برای کودک ایجاد کند.

دسترسی:

اورژانس های دندانپزشکی اغلب در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات رخ می دهد. اگر کودک اورژانس دندانپزشکی دارد، باید در اسرع وقت درمان شود. اگر شماره تماس کلینیک دندانپزشکی 24 ساعته دارید، می توانید مطمئن باشید که فرزندتان به موقع درمان می شود. یکی از شایع ترین اورژانس های دندانپزشکی کودکان کشیدن دندان یا پارگی لب و لثه است. برای اینکه دندان کشیده شده پیوند زده شود باید در کمتر از 30 دقیقه با دندان به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

شفافیت در درمان:

یک دندانپزشک خوب باید به نگرانی ها و علائم بیمار به خوبی گوش دهد. تمام آزمایشات و عکسبرداری با اشعه ایکس باید با احتیاط انجام شود. سپس روش درمان، هزینه و مراقبت های بعدی را با جزئیات برای کودک و والدین توضیح دهید. دندانپزشکی را برای فرزندتان انتخاب کنید که برای پاسخ دادن به سوالات شما وقت بگذارد و تمام جنبه ها و گزینه های درمانی را توضیح دهد.

توانایی ها:

دندانپزشکان اطفال بیشتر از دندانپزشکان عمومی با مشکلاتی مانند تغذیه شبانه، مکیدن انگشت و دندان دردهای ناشی از رشد دندان های شیری سروکار دارند. این دندانپزشک با مراحل رشد و درمان کودکان آشناست. آشنایی با روانشناسی کودکان و بی خوابی کودکان از ویژگی های بارز دندانپزشک کودکان است.

تمرکز بر کودکان:

مطب دندانپزشکی کودکان با سایر متخصصان متفاوت است. محیط اداری باید دارای رنگ های روشن، جذاب و شخصیت های کارتونی معروف باشد وجود اسباب بازی و هدایای کوچک برای کودکان از دیگر مواردی است که باید در مطب دندانپزشکی وجود داشته باشد اتاق انتظار باید از وسایل جالب و فعالیت های سرگرم کننده برای کودکان استفاده کند اسباب بازی وسایل دندانپزشکی برای کودکان و تلویزیون برای پرت کردن حواس کودک از دیگر ملزومات مطب دندانپزشکی است

از دوستان، خانواده و سایر والدین بخواهید که در انتخاب دندانپزشک برای کودکان به شما کمک کنند. در مورد تخصص دندانپزشک به صورت آنلاین و در تابلوهای بحث بپرسید.

رجوع به مقاله: https://drsheidaclinic.com/kids-dentist/



:: بازدید از این مطلب : 7031
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


نکته مهم قبل از انجام عمل زیبایی مانند لیفت صورت، دقت در انتخاب بهترین پزشک زیبایی یا بهترین سالن زیبایی است. نحوه انجام این انتخاب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

در ادامه، "چه کسی برای جراحی زیبایی مناسب است؟" ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

دوره پزشکی عمومی

برای به دست آوردن شناخت و کار به عنوان یک پزشک، باید یک دوره 7 ساله پزشکی عمومی را با موفقیت گذراند. فارغ التحصیلان این دوره 7 ساله سخت 2 سال را در مراکز درمانی و کسب عنوان پزشک خانواده سپری می کنند.

پزشکان عمومی اطلاعات کلی در مورد تمام اعضای بدن و بیماری های آنها دارند. اما در صورت وجود مشکل در عضو خاصی که نیاز به معاینه خاص دارد، بیمار به متخصصان و متخصصان ارجاع داده می شود.

دوره پزشکی ویژه

تخصص یکی از مراحل آموزش علوم پزشکی است. پزشکان خانواده پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی می توانند در یکی از دوره های تخصصی پزشکی شروع به تحصیل کرده و پس از گذراندن دوره تخصصی 4 ساله به عنوان فوق تخصص پزشکی فارغ التحصیل شوند. فارغ التحصیلان این دوره باید 2 سال کمک تخصصی را برای شروع حرفه خود بگذرانند.

دوره فوق تخصصی پزشکی

سطح تحصیلات و مدارج علمی در علوم پزشکی به سطح تخصص ختم نمی شود. بدن انسان آنقدر پیچیده است که برای درک آن سالها مطالعه و تحقیق لازم است. دوره فوق تخصصی پزشکی یک دوره 2 ساله است که دوره عمیق را دنبال می کند و متخصصان می توانند پس از گذراندن دوره عمیق به این دوره 2 ساله بپیوندند.

برخی از حوزه های تخصصی به جای دوره تخصصی 2 ساله، یک دوره کاردانی 1 یا 1.5 ساله دارند. تفاوت دوره تخصصی با مصاحبه در طول دوره است. پس از گذراندن دوره فلوشیپ، پزشک متخصص به عنوان فوق تخصص شناخته نمی شود مگر اینکه آن دوره فلوشیپ را در یکی از زیر گروه های تخصص خود بگذراند. از این نظر این دو دوره یعنی انحصاری و تعاونی معادل یکدیگرند.

نکته اصلی در انتخاب جراح زیبایی توجه به تجربه پزشک است. به عنوان مثال یک جراح پلاستیک عمومی را در نظر بگیرید. این جراح تصور کلی از آناتومی بدن انسان دارد و در عین حال توانایی انجام جراحی پلاستیک روی اعضای بدن را نیز دارد.

به جای آن یک کیسه جراحی سر و گردن در نظر بگیرید. این فرد توانایی انجام جراحی صورت و گردن را دارد و از آنجایی که تخصص او سر و گردن است، نسبت به جراح پلاستیک عمومی دید عمیق تری نسبت به آناتومی، عضلات و اعصاب صورت دارد. ظرفیت بالاتر بهتر از یک جراح پلاستیک عمومی در انجام جراحی صورت و گردن خواهد بود.

تفاوت بین جراح پلاستیک و جراح زیبایی چیست؟

جراحی زیبایی بر بهبود ظاهر تمرکز دارد. هدف اصلی یک جراح زیبایی بهبود زیبایی، فرم بدن و فرم صورت است. وظیفه جراح زیبایی تغییر یا بازسازی اعضای بدن از نظر زیبایی است.

هدف یک جراح پلاستیک بازیابی و بازیابی شکل و عملکرد طبیعی بدن است. جراح پلاستیک علاوه بر بهبود زیبایی و ظاهر اعضای بدن، به ترمیم یا تعویض قسمت هایی از بدن که بر اثر تصادف، تصادف، سایر بیماری ها و مشکلاتی مانند بیماری های ژنتیکی آسیب زیادی دیده اند، می پردازد.

در واقع، یک جراح پلاستیک دانش و مهارت های تخصصی در شکل دادن به بافت، پیوند پوست و مراقبت از زخم پیچیده دارد.

حوزه فعالیت جراح پلاستیک وسیعتر از جراح زیبایی است. جراح پلاستیک علاوه بر بهبود و ترمیم ظاهر فرد، وظیفه ترمیم قسمت های آسیب دیده بیمار در اثر حوادث و بیماری را نیز بر عهده دارد.

در واقع جراحی زیبایی بخشی از جراحی پلاستیک و بدیهی ترین قسمت کار یک جراح پلاستیک است.

در انتخاب جراح زیبایی چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

هنگام انتخاب بهترین جراح زیبایی باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. شما قرار است زیبایی چهره خود را به این شخص بسپارید. زیبایی و طراوت چهره چیزی نیست که بتوان آن را به انسان سپرد. تاثیری که این جراحی بر بقیه زندگی شما خواهد گذاشت عمیق و اساسی است. اعتماد به نفس، عزت نفس، زیبایی، روابط اجتماعی، بازخوردی که از جامعه می گیرید تحت تاثیر قرار می گیرند. بنابراین انتخاب مناسب ترین جراح زیبایی یا بهترین کلینیک زیبایی مهمترین کاری است که باید در ابتدا انجام دهید.

کلینیک جراحی زیبایی

اما در این انتخاب چه عواملی را باید در نظر گرفت؟ در ادامه این فاکتورها را با شما بررسی می کنیم.

سوابق علم و تحصیلات دانشکده جراحان

جراحی زیبایی سر و گردن از نظر آکادمیک رشته ای بسیار تخصصی است که برای اخذ این مدرک تقریباً به 15 سال آموزش علمی و عملی نیاز دارد.

اولین چیزی که در انتخاب بهترین جراح باید به آن توجه کرد، سابقه علمی جراح و تیم پزشکی است. داشتن بورد تخصصی و تخصص (تخصص) جراحی پلاستیک و زیبایی و یا فلوشیپ جراحی سر و گردن برای این کار الزامی است.

مهارت و دانش فنی جراح

جراحی زیبایی یک علم مدرن است. رویه های عملیاتی به طور مداوم در حال تغییر و بهبود هستند. روش‌های قدیمی از نظر کیفیت و طول عمر و همچنین عملکرد عمل جایگزین روش‌های قدیمی و بهینه هستند.

مهارت و دانش فنی فعلی جراح عامل مهمی است که مستقیماً بر نتیجه نهایی جراحی زیبایی شما تأثیر می گذارد. بهترین جراح زیبایی فردی است که به طور مداوم در حال آموزش و به روز رسانی دانش خود در زمینه های مختلف جراحی زیبایی و همچنین جنبه های زیبایی است.

مشارکت گسترده جراحان داخل و خارج از کشور و برگزاری جلسات ویژه در زمینه جراحی زیبایی تاثیر مستقیمی در تجدید و تقویت مهارت های جراحی دارد.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در هنگام انتخاب بهترین جراح یا کلینیک انجام داد، بررسی تاریخچه عمل های زیبایی بیمارستان، جراح و تعداد عمل های زیبایی انجام شده است. برای این منظور می توانید از نمونه کارهای درج شده در سایت کلینیک یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید.

همه چیز در مورد مهارت های جراحی نیست.

بهترین و مناسب ترین پزشک زیبایی

درست است که مهارت جراح تاثیر زیادی در نتایج زیبایی دارد، اما این مهارت زمانی به سطح بالاتری می رسد که تیم همراه جراح نیز در زمینه کاری خود مهارت بالایی داشته باشند.

مانند حلقه های پیوندی زنجیره، جراح، تیم جراحی، تیم مشاوره، تیم بعد از عمل و غیره همگی در نتیجه عمل و کیفیت آن نقش دارند.

پس در انتخاب بهترین جراح و کلینیک زیبایی به کیفیت تیم در کلینیک توجه کنید.

مهارت و توانایی جراح در درک حس زیبایی شناختی

این بستگی به قدرت دید سه بعدی جراح دارد که جراح بتواند تغییرات عمده در ذهن را پیش بینی کند و تصویری سه بعدی از نتیجه عمل زیبایی ایجاد کند. جراحی زیبایی یک اثر هنری بر روی صورت مشتری است. حس زیبایی شناختی و هنری جراح بر نتایج عمل ها به عنوان یک رنگ شناس تاثیر می گذارد.

اخرین حرف

گوش بده!!! گاهی اوقات به نظر می رسد که برخی از پزشکان و پزشکانی که در زمینه جراحی زیبایی و جراحی سر و گردن تخصص ندارند، برخی از عمل های جراحی زیبایی مانند تزریق چربی، برداشتن ژل و برخی اعمال جراحی دیگر را انجام می دهند. به دلیل تخصص این جراحی و عدم مهارت و تخصص، انجام این نوع کارهای زیبایی توسط این افراد بسیار خطرناک است. سلامتی و زیبایی چیزی نیست که کسی به راحتی از آن دست بکشد.

اگر در مورد سلامت و زیبایی خود جدی هستید، برای خدمات زیبایی مانند تزریق چربی، بوتاکس، حذف پوست به آرایشگاه مراجعه نکنید و به دنبال سالن زیبایی باشید.

ماخذ: https://pezeshke-shahr.com/جراحی/جراح-زیبایی-بینی-در-شیراز/



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()