پچ باقلا بدر باقلا
نوشته شده توسط : موضوعات برتر



لوبیا پاچ باقلا از لوبیاهای منطقه گیلان است. کشت لوبیا سبز برای تامین پروتئین گیاهی، بهبود و تثبیت خاک به دلیل ارتباط همزیستی با باکتری ریزوبیا، عملکرد خوبی دارد، بنابراین تولید لوبیا سبز ضمن حفاظت از کشاورزان به افزایش درآمد کشاورزان کمک می کند.

شکل ظاهری لوبیا سبز:

لوبیا پاچ باگالا به مدت یک سال مانند بوته رشد می کند. ارتفاع بوته های این گیاه متغیر از 50 تا 200 سانتی متر است. این گیاه دارای برگ های ریز بریده و شیاردار است و گل های ریز این گیاه پس از مدتی خشک می شوند و به صورت غلاف در می آیند که هر غلاف حاوی 3 تا 8 لوبیا است. لوبیا پاچ باگالا در رنگ های مختلفی از جمله سفید، بنفش و سبز متوسط ​​رشد می کند. این لوبیا به خاطر دانه های رنگارنگش بسیار معروف و محبوب است و از انواع کمیاب به شمار می رود که طعمی قوی دارد و بسیار خوش طعم است. از این نوع لوبیا در آشپزی و پخت و پز خانگی استفاده می شود.

Patch Ffa Hau Season Beans:

بهار زمان کاشت بذر لوبیا است.

مقدار بذر مورد نیاز:

هنگام کاشت باقلا پاچ باگلا مقدار بذر مصرفی در هکتار 80-120 کیلوگرم و فاصله بذرها 50-60 سانتی متر و عمق کاشت بذر 30-20 میلی متر باشد.

نحوه کاشت لوبیا و لوبیا:

هنگام کاشت لوبیا، ابتدا بستری را برای کاشت آماده می کنید. خاک شنی و لومی بهترین انتخاب برای کاشت این محصول است. برای کاشت لوبیا، خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد. سپس بذرها را به مدت 24 ساعت در آب گرم تا عمق مناسب خاک خیس کنید و با خاک نرم بپوشانید. در نهایت گیاه را در آب غوطه ور کنید و آن را مرطوب نگه دارید تا آبی رنگ شود. به یاد داشته باشید که بین دو آبیاری، خاک باید کمی مرطوب باشد. رطوبت جوانه زنی گیاه لوبیا را تسریع می کند و پس از مدتی بذر گیاه سبز و بالغ می شود و پس از دو تا سه ماه قابل برداشت است.

خواص ماش:

گندم سیاه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان سینه مفید است. روی و آهن موجود در این لوبیا برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار مهم است و همچنین ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی موجود در لوبیا سبز باعث جلوگیری از پیری زودرس، تقویت و رشد مو می شود.

ویژگی های لوبیا لوبیا:

لوبیا سبز یکی از مواد غذایی اکسید کننده حاوی موادی به نام «ویسین» یا «کویسین» است که در دستگاه گوارش و فرآیندهای شیمیایی هضم به «دیویسین» و «ایزورامیل» تبدیل می‌شود. در بیماران مبتلا به فاویسم، همولیز گلبول های قرمز باعث نوعی کم خونی به نام کم خونی همولیتیک می شود. توصیه می شود از مصرف بیش از حد این محصول خودداری شود. و اگر بعد از خوردن این حبوبات دچار حساسیت شدید، با پزشک خود مشورت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: