نوشته شده توسط : موضوعات برتر


امروزه هزاران محصول فلزی را در بازار می‌بینیم که هر کدام ویژگی‌ها، خواص و کاربردهای خاص خود را دارند، اما یکی از پرکاربردترین محصولات فلزی آن است که بیشترین استفاده را دارد و در سبک‌های مختلف ساخته و عرضه می‌شود. . ورق یا فولاد ضد زنگ این روزها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که فولاد چیست و چه انواعی دارد. با ما بمان.

ورق فلزی چیست؟

همانطور که گفته شد ورق فولادی یکی از هزاران محصول فولادی تولید شده است که ویژگی های آلیاژی متفاوتی دارد، بنابراین این محصول در مقایسه با سایر محصولات فولادی از مزایای مکانیکی خاصی برخوردار است و همین ویژگی ورق فولادی است که باعث پیدایش این محصول شده است. در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که می توان گفت یکی از پرکاربردترین آن ها در این خانواده می باشد.

مواد ورق فولادی از یکی از صدها آلیاژ فولادی به دست می‌آید که بیشتر آن آهن و نیمی از آن کربن است. این ترکیب در تولید و ساخت ورق های فولادی ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای متفاوتی را برای شما فراهم کرده است که در ادامه این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد.

خواص ورق فولادی

در زیر ویژگی های ورق فولادی یا فولاد ضد زنگ که باعث استفاده گسترده این محصول شده است آورده شده است: :  http://www.steelkhani.com



خوب نگاه کن

مقاومت در برابر دمای بالا

خاصیت ضد زنگ دارد

سطح مقاومت در برابر خوردگی

عمر طولانی و مفیدی دارد

می توانید روی آن جوش دهید

قابل بازگرداندن است

استفاده از صفحات فولادی

از ورق های فلزی اغلب در صنعت ساخت و ساز استفاده زیادی می شود، اما برخلاف تصور شما، این نوع فلز کاربردهای گسترده ای نیز دارد، مانند:

استفاده از صنعت سیمان

استفاده در صنعت کاغذ

استفاده در پزشکی

استفاده در صنعت نفت

استفاده در صنعت قند.

علاوه بر این... علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، کاربردهای فراوان دیگری نیز از ورق های فولادی در استفاده متداول از این نوع محصولات وجود دارد که برای درک بهتر شما در زیر به توضیح سایر کاربردهای ورق فولادی می پردازیم:

برای ساخت لوازم خانگی مفید است

مناسب برای سازه سقف ساختمان

برای پوشش بدنه، سقف و درب آسانسور مفید است.

مناسب برای تولید بدنه خودرو، هواپیما و کامیون

برای استفاده در ساخت بخش های بزرگ در صنعت کشتی سازی مناسب است

مناسب برای استفاده در تولید پمپ

مناسب برای ساخت تانکرهای شیمیایی

برای ساخت وسایل الکترونیکی مانند ترانسفورماتور خوب و کاربردی است

تفاوت ورق فولادی با سایر محصولات

پیش از این به تعریف ورق فولادی و جنس آن پرداختیم و همانطور که گفته شد از ترکیب آهن و کربن به دست می آید و با توجه به این سوال می توان گفت که بیشترین میزان تفاوت بین این نوع ورق با سایر ورق های تولید شده و موجود در بازار ممکن است به نوع آلیاژ و ترکیب آن اشاره داشته باشد. این تفاوت در وجود عناصری مانند کروم و نیکل است که در سایر ورق ها بسیار کمتر دیده می شود و یا گاهی اوقات این عناصر به هیچ وجه در ترکیب ورق فولاد آلیاژی استفاده نمی شود از علل سطح مقاومت به خوردگی آن افزایش.

علاوه بر موارد ذکر شده، تفاوت دیگر وجود مولیبدن در این فلز نسبت به سایر محصولات است که باعث افزایش سطح مقاومت به خوردگی ورق فولادی در برابر برخی اسیدهای کم می شود. همچنین سطح مولیبدن و کروم در ترکیب ورق های فولادی یکی از عوامل تعیین کننده استفاده از ورق های فولادی است، می توان گفت استفاده از ورق های فولادی به درصد مولیبدن و کروم بستگی دارد. تولید ورق فولادی.

انواع قلع در فلزات مختلف

به طور کلی ورق های فولادی بر اساس نوع آلیاژ تقسیم بندی می شوند که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند و به عنوان یکی دیگر از عوامل استفاده از آنها ورق فولادی را بر اساس انواع زیر مشخص می کنیم:

1. ورق فولادی نورد سرد 304 غیر مات (صیقل خورده).

2. ورق فولادی نورد گرم 304 غیر مات (صیقل خورده).

3. ورق فولاد ضد زنگ 304L

4. ورق فولادی غیر مات 304 لیتری نورد گرم

5. پوشش داده شده با ورق فولادی ضد زنگ 304

6. ورق فولادی ضد زنگ 309S

7. ورق فولادی 316L مقاوم در برابر اسید

8. ورق فولادی ضد سایش 321

9. 430 ورق فولادی بگیرید.

10. فولاد ضد زنگ 430 (روکش شده)

11. ورق استیل 410 بگیرید.

12. ورق فولاد نسوز 4841





:: بازدید از این مطلب : 3672
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 29 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: